INSPIRATIE
2022
Dit glazenhuis werd geplaatst op een dichte zeecontainer. Hierdoor konden de bezoekers de radioshows goed volgen. GlazenhuisHuren plaatste de container, leverde de radiostudio, 2 camera’s en de livestreamhosting. Daarnaast werden er speakers geplaatst waardoor de mensen op het lustrumterrein de radioshows konden meeluisteren.
GlazenhuisHuren dacht mee aan de opstelling van de studio, gaf een training en zorgde ervoor dat de apparatuur zo ingesteld was dat iedereen gemakkelijk zelf radio kon maken. Zowel de radiostudio als de livestream konden gemakkelijk gestart worden en werkte 2 weken lang optimaal.
“IEDEREEN KON GEMAKKELIJK ZELF RADIO MAKEN”
MAASSTAD ZIEKENHUIS
Tijdens de coronapandemie was er het idee ontstaan bij Het Maasstad Ziekenhuis in Rotterdam om iets leuks te doen voor haar personeel. Een activiteit, maar daarnaast ook te benadrukken hoe dankbaar het ziekenhuis is voor haar personeel. GlazenhuisHuren heeft hiervoor een glazenhuis geleverd met daarin een radiostudio, een livestream met 4 camera’s, de hosting van de livestream, licht en geluid en als afsluiter vuureffecten tijdens de finale waarin een bekende dj van het ziekenhuis muziek draaiden.
Het leukste van de actie was het feit dat al het personeel op letterlijk iedere afdeling meeluisterde en ook de interactie die het personeel met dit event had. Het personeel werd vooraf getraind door een professionele landelijke radio dj en kreeg daarnaast ook eigen gepersonaliseerde jingles. Dit straalde absoluut af op de dj’s. Het is nu dan ook een jaarlijks terugkerend event geworden, waar de medewerkers naar uitkijken!
Het team van GlazenhuisHuren heeft overal aan meegedacht en daarnaast het Maasstadziekenhuis volledig ontzorgt met het event. We hebben alles in de handen van Yannick en zijn team gelegd en hij zorgde ervoor dat we ons nergens zorgen over hoefde te maken en op deze manier ons compleet konden focussen op het personeel.
2022
“TEAM GLAZENHUISHUREN
HEEFT VOLLEDIG MEEGEDACHT
EN ONS VOLLEDIG ONTZORGT”
2018
Doormiddel van een 24 uur durende hackaton heeft Schiphol de business to businessmarkt laten zien hoe oneindig veel advertentiemogelijkheden Schiphol heeft. Merken konden gratis hun briefing insturen, waarop creatives aan de slag gingen met toffe ideeën die in en rondom Schiphol konden worden uitgevoerd. Dit alles deden ze vanuit het kleinste maar creatiefste reclamebureau van Nederland. Dit reclamebureau stond op het plein voor Schiphol Plaza en was van glas, waardoor men naar binnen kon kijken
Glazenhuishuren produceerde dit reclamebureau volledig aan de hand van de tekeningen en ideeën van Woedend Amsterdam. Zij bedachten het concept en GlazenhuisHuren plaatste het glazenhuis midden in de nacht, maakten er wolken van papiermachee in, plaatste een reclamebord en andere uitingen exact na zoals de tekening en plaatste diverse meubels en attributen in het glazenhuis. Daarnaast was de vraag om alles zwart te maken. Dit resulteerde in een zwart tapijt, de kozijnen zwart en alle meubels en attributen in het zwart. De volgende nacht was de hackaton voorbij en is alles direct weer verwijderd.
" YANNICK IS ERG
ENTHOUSIAST "
2019
OMROEP WEST
Omdat de live uitzendingen van Radio West vanuit de grote zaal in het Kurhaus kwamen, tussen het publiek, de diverse radio zendamateurs en de optredens op het naastgelegen podium, is GlazenhuisHuren benaderd om een “glazen huis” te bouwen in de grote zaal om daarin radio te maken met zo min mogelijk overlast over en weer.
2013
Deze vakbond wilde graag aandacht vragen voor de overvolle klassen. Hiervoor hadden zij vele handtekeningen verzameld en wilde deze op een ludieke wijze aanbieden aan de landelijke politiek. GlazenhuisHuren heeft een dubbel glazenhuis geplaatst midden tegenover de tweede kamer op het plein in Den Haag. Hierin werden schooltafeltjes en stoelen geplaatst waar de tweede kamer leden plaats op konden nemen. Vervolgens werd er een les gegeven.